Första Heliga Kommunion i S:t Botvids kyrka den 23 maj 2026
23 maj 2026 i S:t Botvids kyrka, under Mässan kl. 12:00, tog 15 barn från S:t Botvids församling sin Första Heliga Kommunion.
Innan dess deltog barnen i Botens sakrament. De förbereddes för detta under två års katekes av Maria. På söndag den 24 maj under församlingsmässan fick barnen Första Kommunions minnen.
Kyrkoherde som utdelade kommunionen önskade barnen att de ofta skulle ta emot Jesus till sina hjärtan och bevara Guds Nåd så länge som möjligt.
















